Norrskensnjutning

VIntervitt

Kategori: Allmänt

Hej fina ni:)
Sitter ni ner så ni inte blir förvånade över att det kommer ett inlägg..hi..hii
Ni är bara bäst som hänger kvar inne hos mig,jag blir sååå glad.Jag väntar otåligt på min nya mobil som ska komma så att jag kan ta bilder a-live och instagram givetvis.
Lägger in lite lånade bilder,jag tycker dom är så fina och nu ligger de faktiskt snö på backen häruppe och det var hela 4,5 minus grader i morse och strålande sol.Vårkänslorna kom faktiskt krypande,jag tycker det är superjobbigt med snöande,tinande,snöande,snöregn,skottande-tills allt har lagt sig,det är fint och vovven och barnen håller sig rena..fniss..
Det har hänt en del sedan jag skrev,nu förtiden har jag hel sjukersättning och kan kallas om ni vill,pensionär.
Lite konstig känsla kan jag meddela efter alla avslag,och år, jag kunde inte riktigt fatta att det stog så på pappret samtidigt som det var en underbar lättnad att slippa allt byåkratiskt,och allt annat som hör till.
 
Mitt liv går det ingen nöd på socialt eller i någon annan changer heller,snarare att jag behöver bromsas och det behöver vara mer lungt omkring mig.
Vilket är lättare sagt än gjort med barn,barnbarn,vovve,sladdis,hus,kompisar,vänner .och det vardagliga sakerna som rullar på.MEN jag har blivit så mycket bättre,efter måååånga år...hrm...att säga nej,och ta det lugnare och blir saker inte gjorda så gör det ingenting,jag har inte ork i kropp eller knopp.
Lägenheten som vi önskar bo i letar vi efter,snöskottningen är bortlejd,veden ska sonen fixa och prio ett är då familjen,där sonen nu börjat för ett tag sedan med handboll.
Ett dop är i antågande och en resa finns därframme att se fram emot.Projekt är i gång här i huset-renovering av toalett.Tänkte att ni skulle få följa den renoveringen i bilder och berättelse,men även där kommer det att få ta sin tid.Vi sitter inte i sjön vi har en till toalett och dusch i huset vilket gör denna renovering perfekt.
 
Nu vill sonen sitta vid datorn så jag nöjer mej med detta inlägg och önskar er en underbar Onsdags kväll.
 

Kommentarer

  • mickis säger:

    KUL att höra ifrån dig :-)
    Grattis till sjukersättningen!
    Vet du, jag fick oxå beviljad varaktig sjukersättning fr.om 1.e oktober
    det är sååå himla skönt!! En befrielse att få vara ifred & försöka göra det bästa av det man har :-)

    Burr vad kallt ni har det & soligt :-) Här är det grått, blött & rått... 6* varmt & kyla som går igenom märgen.... & REGN...

    Ha en riktigt fin kväll!
    Kram

    2012-10-17 | 20:34:25
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com
  • Maria säger:

    Hej !
    Vad kul att se ett inlägg från dig igen .
    Så skönt för dig att få sjukpension . Jag vet hur det känns , att du har kämpat i många år och försökt med alla medel komma tillbaka i arbetslivet. Men man kommer till en punkt när man vet att det inte går mer . Det är blandade känslor , både glädje över att få lugn och ro . Men samtidigt en sorg över att vara sjuk .
    Jag skrev ju i mitt inlägg för två timmar sen att vi inte fått snö ännu , men nu snöar det !!
    Kram ♥

    2012-10-17 | 21:18:15
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: