Norrskensnjutning

Man känner att man lever...eller...

Kategori: Allmänt

d
Mia Skäringer,ja vad säger man.....vilken underbar kvinna.Hon vågar verkligen bjuda på sig själv.
Jag och min syster yster var på en Må bra mässa förra helgen och däribland en föreläsning av Mia.Vi skrattade så
tårarna rann för att sedan vändas i ett isande allvar och verklighet.
(Lånad bild från Expressen)
Vi klämde och kände på bröstinplantat,luktade,provsmakade och kollade in det mesta som mässan erbjöd.Ett ex. antal gratis pennor och broschyrer fick följa med hem och provsmakning av en massa godis.....hi...hi...
För att inte förglömma en underbar lunch i form av kyckling/räksallad det var bara vinglaset som fattades.
 
Veckan hos mig/oss har( som vanligt varit)virrig...Men i går var det kulmen eller toppen på isberget.
Första snön och kyla på det med is.Vi är van när man bor häruppe!!
När jag var på mässan förra helgen så ringde mannen(hur ofta är jag på vift...?) för att meddela att en ville köpa bilen NU!!
Bilen blev såld,utan bil,ringde en vän,bil lånad,hittade en bil,hämtade en bil i Boden på Måndag kväll.
Bil trasig Tisdagkväll,dotterns bil trasig,sonen halkade av vägen då han skulle och sätta på vinterdäck och in i ett
träd,sonens bil trasig och en son med ryggont till akuten,våran "nya" bil in på verkstad,grejer beställd,utan bil igen,låna bil.
Jaha...som om inte det var nog så är det något problem i lägenheten med att det stannar kvar fukt,inget mögel eller så men i alla fall så blir jag och sonen mer sjuka eftersom vi är astmatiker.Vi trivs ju så bra och orkar och vill inte flytta,suck....Så nu springer det gubbar här titt som tätt och mäter ventilation,luftfuktighet,fläkt mm.Mobilen går varm...taket i toaletten ska målas,bilen ska fixas,veckorna ska rulla på med läxor,träning...kropp och knopp säger i från.Ja,jag gnäller inte(hrm...) men nu får turen komma.Så ni som har lite tur och energi över skicka den till mig....please.......!!!!!!!!!
Så nu har jag får skriva av mig och Tack ni som orkar läsa.
När sonen hämtas från skolan så ska vi på stan och mysa med fika.Kvällen får också mys inslag av det lilla extra,bara för att vi är värd det.....hi...hi....
 
Ha det gott fina ni och Trevlig Helg:):)

Kommentarer

  • Maria säger:

    HEJ!!
    Vad kul att du börjat blogga igen. Jag ska lägga till dig igen på min lista så jag ser när du uppdaterar. Trodde du lagt av för gott med bloggandet så jag tog bort dig.
    Oj, har ni hunnit med en till flytt. Hoppas det blir bra i den här lägenheten när "gubbarna" sprungit färdigt.
    Vi vill ju så småningom flytta till Gällivare. Nu har ju Sara börjat på gymnasiet i Malmberget och åker buss dit. Tidigare har hon gått skola här i Koskullskulle.
    Vi håller koll på lägenheter. Om det dyker upp nån passande så är vi beredd att flytta. Men vi har ju bostadsbrist här så det kan ju ta ett tag.
    Skönt att slippa villan i alla fall. Vi har inte ångrat att vi sålde.
    Vilken otur ni har med bilarna och allt tjorv med det.
    Ha en fin helg♥
    Kram ♥

    2013-10-18 | 10:58:27
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • mickis säger:

    ujujujuj det verkar virrigare än vanligt... Bilar de borde väl bara rulla eller... ;-)

    hoppas ni får ordning på ventilationen i lägenheten...

    Ha en riktigt mysig fredag :-)
    KRAM

    2013-10-18 | 12:57:57
    Bloggadress: http://meramickis.blogspot.se
  • mickis säger:

    jag glömde förresten.. jag gillar oxå Mia Skäringer.. Hon är så go & fräck.. & hon passar inte in i de där "snygg" mallarna nä hon är vanlig, hon är sig själv med en stor glimt i ögonen :-)

    Vilken trevlig mässa :-)
    KRAM

    2013-10-18 | 12:59:37
    Bloggadress: http://meramickis.blogspot.se
  • Åsa säger:

    Hej min kära ex granne , oj vilken vecka du har haft!
    Hoppas du får en lugnare vecka nu...Stor Kram från oss på basunis <3

    2013-10-24 | 10:28:12

Kommentera inlägget här: