Norrskensnjutning

Livsförändring

Kategori: Allmänt

Japp,here we
go again......
Ville bara skriva så ett livstecken kommer härifrån till er trogna läsare så att ni förstår att sidan inte uppdateras lika ofta ett tag framöver.
Vi har sålt huset och lägenheten är hittad,allt i början på samma vecka.Det gick med ryktet om huset och lägenheten dök upp pang bom före...ödet eller??
Mycket att stå i... idag blir en lugnare dag och mycket praktiska fix, för ni som har flyttat vet ju hur jobbigt det är,plus att jag inte har orken att egentligen göra detta.Men tur att vi har och får hjälp,det behövs för mannen jobbar ju borta om veckorna.
Vi har tänkt att hinna in före Jul men firandet av julen hänger lite löst i år,julpynt och en massa god mat får nog bli i en mini version.Julen kommer ju och går i alla fall.
Tanken om att flytta i en lägenhet har vuxit med tiden och många tror att vi inte är riktigt kloka som byter hus mot en lägenhet.Men varför ska man ha hus om man inte orkar eller hinner?glädjen finns inte där....ska man leja bort snöskottning,trädgårdsskötsel och allt annat.Vi har flyttat och renoverat många hus under årens gång och nu blev det bara tvärstopp,vil vill och orkar inget mer.För den skull är det ju inte säkert att vi ska bo här(lägenhet) resten av livet,men just nu och ett tag framöver känns det toppen!!Vi vill prioritera våran lilla familj och givetvis barn,barnbarn och bara vara,hinna ta sig på hälsa på runda,hinna gå den där promenaden utan att känna en massa måsten och hur ska vi hinna.Ja- nog blir det om ställning för våran lilla familj som har vanan att bo i eget hus men samtidigt spännande för att se våra omprioriteringar i livet.Njut av varandra och dagen,kram på er tills vi hörs i gen:)

Kommentarer

  • Mickis säger:

    Jag tycker inte alls det är konstigt att ni väljer en lgh framför huset. Det är jobbigt med ett hus. Man måste renovera, hålla efter, trädgården måste skötas, snöskotnning mm mm Att bo i lägenhet kommer att göra tillvaron lättare för er :-)
    Ta det lite lugnt ibland, julen blir ändå & kanske kan ni vara hos ngn av barnen och fira. Lite ihopalägge :-)

    Ha en fin torsdag!
    Kram ♥

    2012-11-22 | 08:45:34
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com
  • Maria säger:

    Hej !
    Nu är jag tillbaka . Har saknat bloggandet .
    Grattis till husförsäljningen ! Vad kul !
    Jag som precis gjort flyttningen från hus till lägenhet förstår er . Vi är så nöjda med valet att flytta till lägenhet . När man inte är frisk så känns ett hus tungt . Det är alltid något som ska fixas.
    Visst är det jättejobbigt att packa och komma i ordning men nu när vi är på plats i lägenheten så kan man ta det lugnt med inredandet .
    Jul blir det i alla fall . Här blir det nog också en lite enklare jul .
    Lycka till !
    Kram ♥

    2012-11-29 | 21:51:48
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • Maria säger:

    Hej !
    Hoppas det går bra för er med flyttningen .
    Det är ju mycket jobb innan man kommit i ordning . Vi har ännu flyttkartonger som står ouppackade. Böckerna t.ex.
    Jag tycker det är så skönt nu när vi bor i lägenhet . Det var ett bra beslut att sälja huset . Saknar det inte alls .
    T.o.m maken säger nästan dagligen att vi har det så bra här och trivs :)
    Ha en fin jul ♥
    Kram ♥

    2012-12-20 | 14:54:29
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • mickis säger:

    Hejsan!

    Jag kommer att göra min blogg privat. Men jag hoppas du vill fortsätta läsa hos mig?
    Isf maila mig på [email protected]

    ha en fin dag!
    Kram

    Svar: Hejsan!Skrev just till dej på min blogg,har nyligen fått i gång allt med internet mm.Så helt klart vill jag följa dej:)Kram och gonatt:)
    Ulrika

    2013-01-09 | 10:37:12
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: