Norrskensnjutning

Funderingar.....

Kategori: Allmänt

Det kommer mycket gult inför våren v.g inredning.Det är inte min färg precis men någon ljuslykta eller kudde kan det bli.Denna bild kommer från underbara Villages vårnyheter.Gult förknippar jag med påsk,men så behöver det ju inte vara.......

Det är mycket som far omkring i mitt huvud nu,vi är i valet och kvalet att sälja huset och ta oss en lägenhet.
Mycket p.ga mina(våra)skador och att orken inte finns där till allt som ska göras när man äger hus.Mannen jobbar oxå borta om veckorna så man känner att man vill prioritera annat om helgerna.
Vad man grunnar på är ju om våran son tycker det är "långtråkigt"att inte kunna gå ut och leka i snön eller cykla själv mm.lägenheten som vi har fått(ja,det är så...)har ingen gård.Men då samtidigt så bor ju massvis av barn i stora höghus och det funkar ju.
Man får göra mini utflykter utanför läggan istället.
Visst blir det en omställning men vad tycker ni??

Nu vila.....

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jag förstår exakt hur du känner det .Jag lider också av att inte kunna pyssla på som jag önskar i mitt hus p.g.a all värk som bromsar en.

    Jag har länge sagt till maken att vi säljer huset och flyttar till en lägenhet ,men han vill inte .

    Dottern som är 14 år har inget emot det , sonen flyttar ju snart till eget igen .

    Nu behöver jag ju inte skotta snö och klippa gräs men jag känner mig ändå otillfredställd eftesom jag vill ha fint inne hela tiden och inte orkar städa så mycket själv .

    Nu när vi har köpt stugan tycker jag ännu mer att det skulle vara toppen att bo i en lägenhet .

    Förstår att det är ett stort beslut att ta och jag är ju lite "partisk" eftersom jag lider av samma sjukdom som du . Bara ni är överens så är det ok att sälja huset .

    Spännande ........

    Ha en bra dag ♥

    Här blir en jobbig vecka med besök hos prästen på tisdag , begravningen på torsdag och bouppteckningsmöte på fredag .

    Kram ♥

    2012-03-12 | 11:08:55
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • Åsa säger:

    NEJ ni får inte flytta:( men jag förstår erat val...KRAM

    2012-03-12 | 17:16:23
  • mickis säger:

    Jag kan faktiskt förstå varför ni inte orkar med huset. Vi bodde i ett 2vånings parhus innan jag blev sjuk med egen trädgård. Vi valde att flytta till en lägenhet i ett 6 familjshus i ett bostadsområde en liten bit utanför stan. Vi bor en trappa upp & har en stor terass/balkong på 20kvm. Jag skulle tycka det vore svårt att bo i ett höghus mitt i stan... Men detta vi har nu är väldigt bra :-) Sen har vi ju sommarstugan som vi tillbringar en del tid i på vårhelger & semestrar...



    Lycka till med ert val :-)

    Kram

    2012-03-12 | 18:17:05
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: