Norrskensnjutning

Tulpaner är våren i förskott

Kategori: Allmänt

Visst är det så,jag bara älskar denna blomma och visst är det kul att ha riktiga blommor.

Här kommer lite skötselråd till dessa skapelser:

Snitta nya ytor med en vass kniv då dom fortfarande är i sitt emballage.
Placera tulpanerna i sitt emballage i en vas med kallt vatten där dom får stå svalt en timme.

Sedan ska du:

Placera tulpanerna på ett svalt ställe och undvika direkt solljus.
Byt vatten varannan dag och snitta om stjälkarna varannan eller var tredje dag.
Placera inte tulpanerna bredvid färsk frukt då frukterna utsöndrar etylengas som påskyndar tulpanernas åldrande.

Om du inte visste så vet du mer nu om tulpanernas vara eller icke vara...hi..hi..
Bilderna och infot är lånade av fotoakuten och blomsteraffärer på nätet.

När jag köper tulpaner ska dom helst vara vita eller en blandning av alla färger.Vilken färg vill du ha på dina tulpaner?

Vädermässigt häruppe så kom det kyla,vi har haft -20 gr.idag och det har eldats i kaminen hela dagen.Nu ska vi ta en snabb prommis med Cleo.

Njut av kvällen fina ni & Tusen tack för att ni läser och kommenterar det gör det roligt att blogga:)

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jag älskar också tulpaner . Köper en bukett i veckan under tulpansäsongen .

    Det är konstigt för jag sköter mina tulpaner likadant och ibland håller dom länge , ibland inte .

    Just nu har jag en röd bukett . Men jag gillar lila och vita också .Eller flerfärgade .

    Här har vi också lika kallt och snön faller hela tiden .

    Visst är det kul att få kommentarer. Jag tycker det är så trevligt att kommentera hos varandra .

    Kram ♥

    2012-01-09 | 22:05:43
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • mickis säger:

    oj -20*

    jag tycker -10* som vi haft inatt är väääldigt kallt.. Ska strax ta en Zingowalk, det är ljust & fint & ngn dm snö på marken.. häääärligt :-)



    Ha en fin tisdag!

    Kram

    2012-01-10 | 10:51:21
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: