Norrskensnjutning

Tvättstuge dröm

Kategori: Allmänt

Enligt Vi Villa(bilder därifrån) ska en tvättstuga vara fräsch,lättstädad,rymlig och med bra förvarings möjligheter,samt bra belysning.
Jag kan bara hålla med,det är en dröm att få ha den så.När vi flyttade in i huset så fanns det ingen tvättstuga,den var i ena toaletten.Genast gick mitt huvud på högvarv att flytta den för jag tycker inte det är praktiskt att en tvättmaskin i toan(bor man trångt eller i lägenhet är det ok).
Vi rev ut bastun som var i en annan del i huset och där blev det en större dusch, bänkar och skåp,tvättmaskin,torktumlare.Det  är så skönt att ha någonstans att lägga tvätten och vika den.
Den är inte stor men helt ok.Tvättmaskin och tumlare är upphöjda, vilket skonar min nacke och rygg.

På bilderna ser ni det ultimata golvet att hålla rent i tvättstugan,klinkers,bra förvarings möjligheter och en kombination av tvätt stuga och dusch i källaren.Ljust och fräscht...Har man källare så blir det utrymme för båda två,oftast,härligt.....

Idag skiner solen och jag ska bjuda sonen på lunch nu när han har praktik,den andra sonen och barnbarnet har jag skjutsat till skolan och förskolan,promenaden är gjord,så jag tycker att jag förtjänar en god kaffe kopp.

Kram på er!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Härliga tvättstugebilder .

    Jag är faktiskt nöjd med våran tvättsuga . Den är lagom stor och ljus . Har ingen tumlare . Hänger tvätten i torkskåpet (utan att slå på det , fungerar dåligt men har det kvar ändå för att det är bra plats att hänga upp tvätten i )

    Har också såna där utfällbara torkställ i bastun om det är mycket tvätt .

    Bra att solen skiner hos dig . Då tinar det vid våran stuga ;)

    Här har det slutat snöa men ingen sol syns .

    Kram ♥

    2012-04-25 | 11:34:17
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • mickis säger:

    Vilka härliga tvättstugor :-)

    Det är mycket värt att ha en fungerande tvättstuga med bra torkmöjligheter :-)



    Hoppas lunchen smakade bra :-)

    Ha en fin kväll!

    Kram

    2012-04-25 | 20:36:58
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: