Norrskensnjutning

Bord duka dej.........

Kategori: Allmänt


Ni som känner mig vet att jag verkligen äääälskar att duka fint.Det blir inte så ofta men i vardagsdukningen kan man göra mycket,bara genom att sätta fram servetter,det har vi alltid hos oss,vardag som fest.Helgerna har man mer tid och ork och till fest är det extra piff på dukningen som gäller.

Lila,vitt är mina favorit färger och en dukning med tema är att föredra.
Om sommare då man grillar mer,är det mysigt med en stor duk på bordet,här kommer dukarna fram med en lätt yta av vax på,lätt att torka av och väldigt fina.Blommor av alla dess slag är lätt att sätta på bordet,i servetten,i glaset,göra en krans eller hur du vill låta fantasin utveckla ett annorlunda,fint och härligt inbjudande bord.
Underbara bilder från Sköna Hem.

Ha en fin dag,det ska jag i solen,mysigt med sol,mmmmm........

Kommentarer

  • mickis säger:

    Ja det är mysigt med fin dukning, man känner sig så välkommen till bords :-)

    Jag är dålig på att duka fint på vardagarna, men på helgerna försöker jag alltid lägga ner lite jobb på det & ska man ha gäster så är det ju jättekul att duka fint :-)



    Ha en fin dag & njut av din sol :-)

    Kram

    2012-04-19 | 14:23:51
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com
  • Maria säger:

    Fina dukningsbilder .

    Visst är det kul att duka fint .

    Det gör så mycket bara av att lägga fram fina servetter .

    Ha det bra ♥

    2012-04-19 | 18:12:41
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: