Norrskensnjutning

Dittan och dattan och en skitmobil

Kategori: Allmänt

Hej ni fina!!

Hoppas att ni har sovit gott trots stormen och regnandet?
Ville bara titta in och berätta om lite elände sista tiden,ha..ha lät ju inte så kul men då förstår ni varför bloggandet ligger lite nere.
Min förkylning med hostan håller ännu på,den är inne nu på 6e veckan,och jag tror att min fibromyalgi ligger bakom.Att få en mer "vanlig"sjukdom gör att den hos oss med fibro sitter i myyyyycke längre.Varje höst råkar jag ut för detta och det är ju tur att man glömmer.
Nästa elände är med vår bil som vi nyligen fått bytt en ny framruta på,som då tar in vatten och efter allt detta regnande så är det dyngblött både fram och bak på golven.
Nu har vi haft den inne på en auktoriserad verkstad som sa detta om rutan,vilket visade sig att så var inte fallet utan det var under bilen som det tog in vatten där någon plugg eller dyl.suttit,suck....
I Söndags satt jag vid vår 2-åriga dator typ 4 min.för att senare på kvällen skulle min man upptäcka knastrande ljud därifrån och en stendöd sådan!!!!!! dator alltså.......
Jamen alltså,vem klarar sig utan dator i detta it-samhälle???Därav blir det dåligt med bloggande då jag inte har någon dator utan lånar min sons ibland.
Datorn är nu på felsök och jag förmodar att den kraschat med allt vad det innebär och värst är det för vi har alla våra bilder utan backup (hur klantigt är inte det?).
Sedan har vi min "nya" mobiltelefon som är inne för lagning för 4 e gången,nu har jag fått betala pant för att få låna en,visserligen ny,men urdålig och liten mobil som man knappt kan sms.a ifrån,utan kamera,smileys(viktigt),ljud eller bilder att ändra,liiiten display och endast en låt då det ringer,typ kyrkmusik.Ja,den billigadte plastigaste varianten,dubbelsuck.....jag brukar INTE bry mig,men detta var droppen!

Jag kan säga att gårdagen inte bjöd på mycket glädje förutom att solen tittade fram och min kära syster kom till mej med en bedårande vacker höstbukett,snyft....

Nu ska väl jag klara mig utan elände för ett tag framöver,kan jag i alla fall tycka.

Kram på er och kika in då och då för rätt som det är har jag lagt in ett inlägg.

Kram tills dess!!!/Ulrika.

Kommentarer

  • Bästa Grannen ever;)) säger:

    Usch vilken otur...hoppas det löser sig. Kram Grannen:)

    2011-09-27 | 13:10:45
  • Maria säger:

    Oj , vad mycket elände på samma gång .Hopppas allt löser sig snabbt .

    Känner igen det där med förkylning , att man drabbas så hårt ,det gör jag med , måste ha med fibromyalgin att göra . Vi har så "låg tröskel"så allt blir så långdraget .

    Vi har köpt en stuga som ligger mot Rosvik - Trundön-Berkön , du kanske vet var det är .

    Krya på dig !

    Kram ♥

    2011-09-29 | 18:04:54
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: