Norrskensnjutning

Baka baka liten kaka rulla rulla liten bulla.......

Kategori: Allmänt



God förmiddag fina ni!
Hoppas att ni har sovit gott?
och är laddade för en ny Fredag?
Är ni sugen på att baka i helgen så kanske Macarons kan vara något?Dessa små läckerheter med olika färg och smaker.
Vill man att det ska gå lättare så finns det spritz och speciell form att vara kreativ med.Bilderna kommer lite i oordning,men det får ni leva med hi..hi..bilderna har jag lånat från en annan blogg.
Vill ni inte vara så kreativ så släng ihop en sockerkaka och bjud på till fikafrämmandet,alltid lika gott och enkelt och väl uppskattat (eller underskattat).

Jag och min son bakade i veckan bullar,enkelt- ja,men snabbt- nej,men gott.Jag bakar alltid på en liter och halva med vanilj och andra halvan med kanel,smaken är jusom baken...hi *2,det är nog så att man bakar bullar som sin mamma gjort eller gör.Mina är alltid i form och nu finns det så mycket fina och gulliga formar att pryda bullen med.
När jag var liten så bakade alltid vår granne stoooora bullar utan form som jag tyckte var jättegoda och att det var ovant att bullarna inte var i en form.
Strykande åtgång är det i alla fall då man har bullar i frysen och man känner sig rik,för ett tag i alla fall.

Nu ska jag ta ta i denna Fredag,min helg består av lite småfix ute och inne inga stora grejer och kanske ska vi och bada på äventyrsbadet under helgen.
Ett som är säkert är att idag blir det till middag tacos!!!!!!
Ha en underbar helg.

Kramizar från mig!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jag har aldrig bakat eller smakat macarons . Fina ser dom ut.

    Duktig du varit som bakat bullar , visst är det en härlig känsla att fylla frysen .Brukar också göra hälften vanilj och hälften kanelbullar . Bakar inte så ofta som förut .

    Mysigt med äventyrsbadet.

    Ha en fin helg!

    Kram ♥

    2011-10-14 | 22:17:49
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: