Norrskensnjutning

Helg mix

Kategori: Allmänt

Hej Måndag!
I helgen hade vi ett underbart härligt främmande hos oss på middag,allt därtill, lekar,sång,mycket skratt och bus!!Nog är det en riktig höjdare att klara av Novembers gråa månad att bjuda hem människor man trivs med!!

Vårt mellanbarn ska flytta ihop med sin tjej nu i veckan i deras efterlängtade lägenhet.Helgen har då givetvis oxå inneburit packande och fixande inför deras flytt.
Man känner en enorm glädje för deras skull samtidigt som det kommer att kännas TOMT härhemma,där vi alltid har E 4.an.
Barnen finns ju kvar men det blir ju på ett helt annat sätt och jag och min man och minstingen och Cleo får det lugnare och tystare,suck......jag känner ändå lite saknad redan......!

Julen börjar att närma sig och det kliar verkligen i fingrarna att få blogga om allt vad som hör julen till.
Men ni får hållas ett tag till så det inte blir för mycket Jul!
Däremot bjuder jag på en bild från härliga Lexington,den bilden är verkligen genuin Christmas Feeling,med snö tom.det är mer än vad vi har denna mörka,gråmulna Novemberdag.


Idag är jag verkligen trött men igår var en än sämre dag,nu är det två nätter på raken som jag inte har sovit mer än snuttar,det blir långa nätter och för den delen dagar då man är trött.Mina nätter har varit så dom senaste 20 åren,mer eller mindre,men då man inte alls sover mer än stötvis så är gränsen nådd även för en som mig som är "van"att vara trött.Dubbelsuck.......

Nu ska jag ta tag i dagen och önskar er en underbar Måndag!!!!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Vad kul att eran fest var lyckad . Men som vanligt när man haft roligt så får man ju "betala" med mer värk när man inte är frisk .

    Förstår känslan när ett av barnen ska flytta. Vi har bara en kvar hemma nu , i somras flyttade trean . Det är tomt ibland men nu har vi vant oss .

    Kram ♥

    2011-11-07 | 18:04:07
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • mickis säger:

    Att vara med goda vänner i gott sällskap gör livet värt att leva :-)



    Roligt för mellanbarnet att flytta ihop m sin tjej :-) Såklart blir det lite tyst & tomt, men man vänjer sig & får hitta ny saker som man kan pyssla med... Säger jag som har båda min barn kvar hemma än :-) men jag kan trots att jag vet att det kommer bli tyst och ensamt ändå känna att då ska jag & maken göra saker som man inte har hunnit/haft råd med/ orkat så länge barnen bott hemma... Tänk bara att äntligen få lyssna på sin egen musik, att godis/glass/kakor /strumpor finns kvar när man behöver dem ;-) hahaha



    Ha en fin kväll!

    Kram

    2011-11-07 | 20:42:45
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: