Norrskensnjutning

Jukkasjärvi icehotel & kakor

Kategori: Allmänt



Efter en härlig promenad i minus 7 grader och en vitare backe så är det alltid skönt att landa vid datorn en stund och dricka sin efterlängtade kaffekopp:)

Natten har varit usel,som alltid,men mer än vanligt,man känner att detta blir en lååång dag.I går ställde jag mig att baka hallongrotter och kolakakor,duktiga jag....
Meeen jag var inte alls närvarande så i ena satsen som skulle bli hallongrotter så glömde jag mjölet,suck...?????Hur kan man glömma det??
Då jag tittade in i ugnen så ser jag bara en geggig sörja som flytit ut,och dom andra kolakakorna tog jag ut för snabbt så som blev geggiga,dubbelsuck....
Men hallongrotterna blev bra i alla fall dom andra (skit)kakorna gör jag kanske om en annan dag.

Ikväll har sonen julfest på skolan och han har bjudit in halva släkten..ha..ha så det blir att ta med sig mycke kaffe och fika bröd.

Varje år bloggar jag alltid om Jukkasjärvi ishotell.Jag tycker att det är så fantastiskt att få till allt det vackra av is och snö.Så även i år bjuds ni på lite bilder från just Jukkasjärvi icehotel.Som jag även lånat bilderna ifrån.

Kramizar till er!

Kommentarer

  • Mariette säger:

    Ibland undrar man vad man tänker på när man håller på...Men en del av kakorna blev i alla fall lyckade!



    Härligt med lite snö!



    Kram Mariette

    2011-12-06 | 11:37:33
    Bloggadress: http://liljorochtulpaner.blogspot.com
  • jejje säger:

    Kul att du är här uppifrån:)Jag lägger in dig i min blogglista.

    Ha så kul på julfesten,vi ska på torsdag/kram jejje

    2011-12-06 | 11:39:07
    Bloggadress: http://livetpastorholmen.blogspot.com
  • Maria säger:

    Trist med baket för dig .

    Jag har aldrig varit på ishotellet och tittat , ändå är det bara 10 mil dit .....

    Jag vet varför du fick trängas på stan i Luleå , det var 1900 människor från Kiruna - Malmberget där . LKAB anställda med familjer var där .

    Ha det bra på julfesten .

    Kram ♥

    2011-12-06 | 16:37:29
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • Gardenhouse säger:

    Ja fy vad det går fort att missa nåt och sen blir det som det blir!

    Hallongrottor såå gott :)

    Jag har på min lista över saker jag ska göra ishotellet, verkar så mäktigt!

    Kram Sussi

    2011-12-07 | 08:39:13
    Bloggadress: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här: