Norrskensnjutning

Blomarrangemang

Kategori: Allmänt



Att duka upp ett bord med blommor använder jag mig ofta av då det är festligare.Oftast blir det mindre och lägre arrangemang.Eller utifrån naturen,trädgården beroende på årstid.
Men jag tycker  STORA,maffiga är så snyggt.Här,på dom lånade bilderna,är arrangemangen efter rummet och inredningen.
Jag tycker det låga,långa,lila blomarrangemanget med ljus och grenar är så vackert.
Så även den dekorerade ljuskronan,enkelt och sparsmakat,det är oxå snyggt.

Under juletid är det mycket blommor överallt, men här hemma får inga blommande blommor komma in för allegi.Vissa går bra,och jag som älskar hyacinter under julen får vara utan,så även julstjärnor,men dom kvittar.
Jag har i alla fall en otroligt vacker röd amaryllis som har slagit ut med stora klockor,dom funkar bra här hemma.
Det finns ju så otroligt fina och naturtrogna plastblommor oxå.

Idag är jag taxi,jag hämtar och skjutsar barn,barnbarn och däremellan ska jag handla och göra annat småfix.Idag är en bättre dag kroppsligt så man är som en annan människa,mindre nackont,mindre molvärk i höfter och knän,huvudet är lättare och ögonen inte lika trötta.Jippie......
Njuta medans det varar!!!!Det ska jag göra,kram på er:)

Kommentarer

  • mickis säger:

    passapå att njut av en bra dag :-) & gör inte för mycket idag för då kanske du blir liggande imorgon...



    Ha en kul dag!

    Kram

    2011-12-08 | 12:44:50
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com
  • Maria säger:

    Vilka vackra blomsterarrangemang . Gillar också den lila med ljusen .

    Jag har varit tvungen att ställa ut min hyacint i garaget och ska kasta den . Det luktade så starkt i hela huset . En har jag kvar, men den har inte slagit ut ännu så den får stå tills den börjar lukta .

    Skönt att du har en bra dag ♥

    Kram ♥

    2011-12-08 | 19:20:37
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: