Norrskensnjutning

Ska barnrummet göras om?

Kategori: Allmänt



Hej fina ni!

Hur mår ni i regnet och rusket? Jag får så mycket ideer när vädret är som det är.Jag har bloggat om barnrum förut och gör det igen,mer än gärna.
Här hemma ändrar vi faktiskt om i barnens rum ganska ofta,dom "växer"ur rummen och sedan är det alltid skönt att få rensa,plocka ut och ändra om.
Givetvis får barnen vara med att bestämma,men vg.tapter och färger så måste man som vuxen ha ett finger med i spelet,tycker jag.Givetvis beroende på ålder oxå.
Jag menar om tex.Star Wars är på modet så skulle jag välja en liten fondtapet på väggen som lätt kan tapetseras om,och inte en över hela rummet.(eller ge andra förslag)
Samma med  färger,det är viktigt att barnen får vara med och planera sitt rum men att man ändå styr upp som vuxen.Mycket bättre är det att kunna ändra tyger,kuddar,prydnader mm.och ha en grund av tapetval och färg som man inte ledsnar på efter en vecka.
Det kostar ju trots allt göra om.

Bilderna är lånade från bla.Pottery Barn,och faller mig i smaken,där blandas det gammalt och nytt.Andra bilder är
googlade.

Mys em.dagen- efter regn kommer solsken!Kramar till er läsare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: