Norrskensnjutning

Påskpynt

Kategori: Allmänt

Jag gillar verkligen traditioner,en av dom är ju Påsken.Det enda jag inte gör så mycket av är att pynta mer än påskris med fjädrar eller ägg i och givetvis en massa ljus och servetter med påsktema.Vi är ju alltid i stugan så det blir inte mer lull lull än så och det räcker för mig/oss.En kväll har vi påskpyssel så vi får se vad jag hittar på i år.Ibland hänger en blomma med hem från affären,påsklilja,men när det blivit buren ut och in nog länge så har det till sist blivit glömd ute och frysit ihjäl.
Då blir det fjädrar ute i stället men dom har en förmåga att blåsa bort.

Bilderna visar fina Påsk saker från underbara SIA.Ljusstakarna tycker jag är supersöta!

Brukar ni Påskpynta?

Fjädrar följde med mig hem idag då jag och dottern hann en repa på stan i snöyran.Det syns att Påsken är på gång det finns massor av grejer på affärerna,men den känns långt borta då vädrets makter sagt sitt.Tussilagon är framme på Öland,ja, vad säger man??

Vi får väl se om lilleman vill klä ut sig i år,det gjorde jag och mina kompisar alltid då man var liten.Man gick runt i husen utklädda till påskkärringar och en kaffepanna i handen som skulle fyllas med pengar eller godsaker.

I morgon fredag-igen! och Lets Dance börjar att närma sig sitt slut.Allting har ett slut och korven den har två!

Nu snart läggdax.SOV GOTT!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: