Norrskensnjutning

Lusthus/glashus

Kategori: Allmänt

När jag ännu bodde hemma så hade min pappa gjort ett glashus eller lusthus,på gården där vi bodde i vårt hus.Där tillbringade vi många mysig stunder med främmande,kalas,fika,spelade spel,middag,frukost och mycke annat.Glashuset var ganska stort och med fönster nästan från backen och upp,och ett stort kantigt bord i mitten med platsbyggda bänkar runt om så man rymmdes många.

Jag skulle så gärna vilja uppleva den känslan igen att få njuta i ett lusthus,men det känns inte lika mysigt att smacka upp ett här på vår gård.Helst skulle man ju vilja ha vatten utsikt eller mot skogen som vi hade vårt lusthus då jag var liten.
Men känslan hänger kvar och drömmen om att få ett lusthus uppbyggt där vi vill ha det.

Nu önskar jag er en god natt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: