Norrskensnjutning

Vår i sikte

Kategori: Allmänt

Mina kära bloggläsare:) Nu är jag tillbaka......Hoppas att ni hänger kvar och tycker om min blogg:)
Ni som följer mig vet om att vi har flyttat och med flytten försvann vår kära e.mail och internet.Man är verkligen ställd utan dessa moderniteter......oj,oj!!
Vi har fått ny e-mail och ett annat internet men allt detta är fixat först nyligen,då man behöver vara ingenjör för att
klura ut allt och goda vänner hjälpte oss i slutändan,vilken tur.Men det var inte lätt....
Flytten var bland den jobbigast som vi har varit med om(vi har hunnit med många),allting gick så fort med huset,lägenheten det var mitt i mörka årstiden,jul,nyår,mannens jobb borta,jag var helt slut,vardagen rullar på,planera,packa,julfest...ja..hej och hå vad jobbigt....
Juldagen åkte vi alla dit på influensan och låg däckade bland kartonger och sopsäckar,inte bästa senariot men bara att "go with the flow".Så mannens och sonens julledighet blev det långnäsa av men nu bor vi här utan kartonger och säckar och bor och har det toppen:)Inte allt fixat klart men nu tar vi det eftersom.
Först förra veckan hade jag fått in "känslan" och den var så härlig att känna av- att när jag stänger dörren så behöver jag bara tänka på insidan och familjen med nära och kära.
 
Nu ikväll har jag och sonen kokat oss the med rostat och myst till familjen Annorlunda på tv.Fyrbenta ska rastas inför natten och sedan ska jag krypa ner och lösa korsord i en rykande färsk tidning.
Ps! Din blogg som jag läst och vill följa,du som har bytt till lösenordsskyddat,skriv ditt mobilnr.så jag får följa dej:)
 
Många goa kramar till er och Tack för att ni läser!!Natti...natti.
Lånad bild från syster

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hej ! Välkommen tillbaka !
    Jag förstår om du är trött och sliten efter flytten.
    Jag har ju gjort samma sak nyss .
    Känner mig så tömd på energi . Men det är sååååå skönt att bo i lägenhet , vi trivs toppenbra .
    Det var jobbigt att er flytt blev så inpå julen som också kräver mycket ork ......vi hade ju lite tid innan jul att landa .
    Men ta det nu lugnt och inred och komma i ordning .
    Hoppas du visar bilder .Är så nyfiken .
    Kram ♥

    2013-01-28 | 23:36:41
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • mickis säger:

    Hej!
    Hoppas du fått länken jag mailade dig? Den KAN ha hamnat i skräpposten :-)

    Kul att du är tillbaka. Du har varit saknad :-)
    Vilken tuff julledighet.. Vi har klarat oss från influensan ÄN & har "bestämt" mig för att inte drabbas :-D

    Jobbigt att flytta.. hua men SKÖNT när man flyttat & kommit i ordning.. Hoppas ni ska trivas.. & nu har du ju internet, det är ju hemskt att vara utan ;-)

    Ha en fin tisdag!
    Kram

    2013-01-29 | 09:22:49
    Bloggadress: http://mermaickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: