Norrskensnjutning

Skoter längtan

Kategori: Allmänt

Under helgen började vi att prata om Påsken.Samtidigt så tänker man jamen det är ju länge dit,men vips så är man där.Vi far ju alltid till våran stuga där vägen slutar och fjällen tar vid.När man väl är där så bara älskar jag miljön.....Vi är alltid många och det är trång i boendet,vid matbordet,på skotrar,i skoterpulkor och överallt,men så ska det samtidigt vara under Påsken,ha..ha..Vi får planera mera om ett tag,nu är det dop planering,jul och nyårs planering,nja..lite grann i alla fall om det sistnämnda.
Livet är bra härligt då man sitter där efter skoter spåret och känner vinden mot kinderna,avgaslukten och ser fjällen,och vet att snart ska det spraka i elden och maten ska tillagas.Väl i stugan efter en heldag så blir det bastu,tunnan och god middag,lite spel,och en massa surr,sedan somnar dom flesta gott i kudden efter en heldag ute.Något att längta till.........
Vad längtar du efter?

Kommentarer

  • mickis säger:

    Ja vad längtar jag efter... advent kanske.. det brukar vara mysigt tycker jag :-)
    Jag kan ju inte gärna säga till sommaren för den är sååå lång bort....

    Låter härligt med scoteråkning, har aldrig testat det :-)

    Ha en fin dag!
    Kram

    2012-10-22 | 14:07:40
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com
  • Maria säger:

    Just nu längtar jag tills vi flyttat och kommit i ordning .
    Men såklart längtar jag till sommar och STUGAN också :)
    Tänk , vi som bor i "skoterdelen" av landet har aldrig haft en skoter . Så det är ingenting jag längtar efter . Många blir förvånade över att vi aldrig varit intresserad av det .
    Ha en fin kväll
    Kram ♥

    2012-10-22 | 19:23:50
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: