Norrskensnjutning

Dittan & Dattan

Kategori: Allmänt



Hej trogna läsare!

Jag lever,huvudet upp och fötterna ner...hii.hii.
Det har bara varit mycket så bloggandet har fått stå tillbaks.

Sonens flickvän har först nu fått komma in på operation för sin fallskada som blev brutet nyckelben.Hon har fått fasta varje dag i över en vecka i väntan men bara akuta har kommit före.Man ser verkligen hur illa det är med vården idag och flickstackarn som är nog mager har försvunnit,önskar  henne/hennes 2 1/2 tim.operation lycka till:)

Nu är det mycket prat,skriverier och överallt är det....-att gå ner i vikt,äta olika dieter och träning.Jag kan tycka att det blir för mycket och en del hamnar i tränings,mat nojja.Det är ju givetvis upp till var och en och en sund mathållning och  lagomt sund träning är ju superbra.Visst är den fräcka juicepressaren frän??& gul.....

Innan alla mina skador och sjukdomar var jag aktiv i många sporter,bara för att hålla i gång och jag tyckte det var roligt.
Idag fungerar promenader,och det är jag nöjd över.Ibland vill man kunna köra Step up eller aerobics och gärna Zumba,som jag troligtvis ska börja,prova måste jag göra.
Skriller fungerar ibland och lika med slalom,det gör vi som familjehobby.

Lampor ja,det har vi nu införskaffat till hobbyrummet.Jag var ute efter klämlampor och takspot och fick tag i båda sorterna,blev kanon bra.

Något annat som jag skulle berätta senare det är att vi far en vecka i stort sett hela familjen till Spanien i slutet av Februari,Las Palmas,oj...vad vi längtar!!!

Dotterns familj far några dagar senare till Thailand i två veckor.Där är det såååååå otroligt vackert!


Det var verkligen ett gott och blandat inlägg med lånade bilder.

Njut av dagen som är kvar och skönt att ljuset är på väg!

Kramar till er.


Kommentarer

  • mickis säger:

    Låter fantastiskt att får åka iväg till solen en vecka :-)



    Ja här är det oxå bara promenader som fungerar :-) Men man får glädjas av det man klarar av...



    Stackars din sons flickvän :-( Precis så fungerade det när dotter fick halsböld för 1½år sedan fasta hela dagarna & så blev det kväll & de hann inte med.. samma när sonen var sjuk och väntade på op... Han var bara 12år då... Han fick vänta i 5!!! dagar på op. Tillslut så sa läkaren som skulle op. Så fort det blir ledigt i ett op rum & narkosen finns tillgänglig så ring, sa han t sköterskorna.. Han kom sen på sin motorcykel hemifrån och op sonen kl 23 på 5e dagen.. Sååå tacksamma var vi :-)



    Hoppas tösa snart får operationstid...



    Ha enfin kväll!

    Kram

    2012-01-17 | 16:30:24
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com
  • Maria säger:

    Vad synd om sonens flickvän . Det är ju nog att fasta en dag ..... Hoppas operationen gick bra .

    Låter härligt med en resa till solen . Det gör nog gott för din värk .

    Promenader fungerar bäst för mig också , men jag är jättedålig på att genomföra dom nu. Måste "rycka mig i kragen "och börja röra på mig .

    Tack för dina kommentarer hos mig, jag blir alltid glad för dom .

    Kram ♥

    2012-01-17 | 20:16:52
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: