Norrskensnjutning

Vintermarknad,kyla och bak

Kategori: Allmänt

Vintermarkanaden i Jokkmokk är över för detta år.Meningen var att vi skulle upp efter vi kommit hem från Spanien,men det var smällkallt däruppe så vi for aldrig.
Tydligen har en del knallar gett upp och slagit igen för kylan,de ni......

Något som jag alltid är sugen på,även mitt i kalla vintern,är glass.....Härligt hemmagjorda glassar  utan tillsatser och annat tjaf i,det har Olofsviktors.se underbara glassar i olika smaker.Där gräddas även brödet för hand med naturliga råvaror utan tillsatser i vedeldad stenugn,visst låter det gott??
Värt ett besök under en Sverige semester.....

Även jag skulle behöva baka till sonens 7-års dag på Lördag.Men jag tror att lugnar mig ett tag tills kylan släppt lite för propparna flyger väl då ugnen och allt annat går i gång,det är onödigt.Ska förresten baka en kladdkaka som på bilden med rispuffar överst,så verkligen gott ut,hallongrotterna likaså.

Solen skiner i alla fall och det är Tisdag,det blir en lugn dag för nätterna har varit oroliga med mycket snurrande i sängen och jag drömmer hemska mardrömmar,huja..Molvärk i knäet och efter benen från höfterna.

Bilderna på glassen och brödet kommer från Olofviktors.se och dom andra bilderna är oxå lånade.

Kram på er!


Kommentarer

  • jejje säger:

    ja,vilken kyla......nu har vi -25 ...imorse hade vi -30.ska väl bli mildare.:)

    här äter vi också glass,flera gånger i veckan.Brukar frysa viniljvisp & digestive,blir super gott:))låter smaskigt med kladdkaka/kramar

    2012-02-07 | 14:26:17
    Bloggadress: http://livetpastorholmen.blogspot.com
  • Maria säger:

    Jag har aldrig varit på Jokkmokks marknad , ändå har vi bara 10 mil dit . Jag gillar inte att vara ute i kylan .

    Vad gott det ser ut med fikabröden på bilderna.

    Förstår att sonen längtar till lördag .

    Kram ♥

    2012-02-07 | 15:09:03
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • mickis säger:

    Kladdkakan ser riktigt smarrig ut :-)

    Ta du & baka så får du igång värmen därhemma :-)



    Ha en fin kväll!

    Kram

    2012-02-07 | 19:48:55
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: