Norrskensnjutning

Skjuts in i ugnen....

Kategori: Allmänt



Baka,baka liten kaka.......Åh hej vad det har gått bra.Det är alltid en skön känsla när baket är gjort och man känner sig rikare med fikabröd i fysen.
Nog för att i detta huset räcker fikabröd ingenstans,men då har man haft det i alla fall...hi..hi...

Lilleman fick bestämma vad som skulle bakas eftersom det är hans födelsedag.
Det blev siraps/kolakakor,chokladbollar med cocos och pärlsocker,chokladrutor,kladdkaka,ska nog göra en äppelkaka oxå im.Lättbakade saker,härligt......
Eftersom han inte tycker om tårta så blir det glass med tillbehör och då ville han att dom vuxna skulle få tårta i alla fall,sötungen.Så på Fredag bakar jag marängtårtsbottnarna.
Vi har en förmåga att baka allt i choklad för vi verkligen gillar det,så man får tänka efter i bland så att det inte bara är chokladbakat på bordet.....

Nåja,duktig bakhjälp har jag alltid av sonen som älskar att baka.Kroppsligt har det gått jättebra för mig,peppar,peppar,det är en dag im.oxå,men det tar jag då.

Ikväll Mästerkocken och en välförtjänt thekopp,njut av kvällen fina ni.

Kommentarer

  • mickis säger:

    Kikar oxå på mästerkocken :-)



    Din son har bra mak.. bara masa smarriga godaker :-)

    Härligt med nybakat...

    Hoppas du inte behöver "betala" för baket imorgon :-)



    Ha en fin kväll!

    Kram

    2012-02-08 | 20:54:00
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com
  • Maria säger:

    Men oj vad ni har varit duktiga och bakat flera sorter .

    Jag har suttit och stickat , gjorde fel och fick repa upp flera varv . Tjorvat med att plocka upp maskor . Så jag får säkert "betala" för min envishet i morgon . Det bränner i musklerna i axlar och nacke .

    Kram ♥

    2012-02-08 | 21:35:32
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: