Norrskensnjutning

Äppel päppel....

Kategori: Allmänt

 
Titta bara så fint och fullt av äppelblom vårt äppelträd var i våras,jag bara älskar det.
Vi har ett till som vi planterade samtidigt.Båda två gav äpplen första sommaren,ett rött och ett med
gröna äpplen.Det andra stackars trädet är tanigare och har fått två stora grenar av brutna,så det måste
beskäras nu i höst så det blir tjockare.
Nu hänger grenarna av äpplen som snart ska plockas,det har redan varit minus grader på vissa ställen
häruppe,så man får hålla koll.Här ska det bli äppelpaj och annat gott,sonen hjälper alltid till att plocka,det är ju hur mysigt som helst.
I dag blev det genast en lugnare dag,sonen fick pang bom feber i går kväll,så i är det dag soffdag med tv-
tittande för han och  uppassnig från mamma,lillstackarn.Matlusten försvinner men det är tur att han vill dricka
och glass får man ju äta hur mycket som helst då man är sjuk,tycker jag i alla fall.
Ps!Hur skriver man så raderna blir som man vill och inte hit och dit och med meningar som blir avkortade?? Morr.....
 
Ha en underbar Fredag!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Åh vad fint ditt äppelträd är .
    Vi har ett i stugan som ser ut som ditt fast pyttelitet , jag kallar det inte träd ännu ...kanske en äppelpinne . Men jag har förstått att man måste ha två träd eller om nån har äppelträd nära för att det ska bli frukt . Måste nog skaffa en kompis till det .
    Stackars sonen som blivit sjuk .
    Jag vet inte varför det blir så där med raderna . Men jag tänkte inte ens på att det var så förrän jag läste om din undran .
    Kram ♥

    2012-08-30 | 13:44:03
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • Marias Hörna - Njut av Livet säger:

    Härligt och vackert med äppleträd. Och allt gott det kan bli. Vårt träd blommar vackert men äpplerna blir aldrig bra. Men fint är det.
    Kram på dig från Maria

    2012-08-30 | 16:58:36
    Bloggadress: http://mariashrna.blogspot.se/
  • mickis säger:

    Hoppas sonen kryar på sig :-)
    Glass är ju givet & äpplepaj med vaniljsås tror jag man mår bra av :-)

    Ha en riktigt fin fredag!
    Kram

    2012-08-31 | 12:58:15
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: