Norrskensnjutning

Så mysigt......och go lukt av bäzi.

Kategori: Allmänt

Snacka att det har öst ner i ett dygn,för undantag med mini uppehåll.Jag gick med Cleo en mindre prommis i går kväll,i rätt utrustning för att klara regn,men fy vad vi var blöta......blurk.....
 
Ni som läser min blogg kanske kommer i håg att dottern varit gravid,våran semester tripp fick vänta
för även vi gick i väntans tider för att vara med första barnbarnet då dom åkte in på BB.
2 veckor efter utsatt datum tittade killen fram-Vince,så nu är man mormor för andra gången.
Neeej,nej inte låter mormor gammalt,hrm,tur att jag är ung i sinnet.Nu har vi två super gulliga barnbarn,och vår "egen"kille på "gamla" dar,givetvis.
Vi har även varit med pool i sommar.Då jag köpte den var tanken att jag skulle "slippa" fara i väg till bad
stränder och bara kunna mysa på hemma då barnen badade.
Önsketänkande,ja absolut!!En pool på en massa litrar fylldes med hopp om att kunna värmas upp av solen,
solen lyste med sin närvaro och den fick tömmas två!!!! gånger för att fyllas i gen och lagas,givetvis läkte det i skarven på botten.Tredje gången det läkte så for jag och köpte speciellt lim som man kan laga i under vatten,utan att tömma,praktiskt,suck!!!
Glömde säga att vi byggde upp värsta fina trall golvet under poolen så att risken för gräs och skräp i poolen skulle minimeras.
Det klorades och regjordes men värmen kom aldrig och värmde upp denna pool.Innan vi for på semester hade vi en massa gäster och badglada barn,givetvis glömde vi klorera.När vi kom hem hade poolen och vattnet ändrat färg-till grönt-"what!!!!!!Det hade hunnit börja växa alger och tom.planter,inte fräsch,så mannen sa-NU ska poolen bort!!!!!!
Jag hann inte att bada och sonen fick sej några is kalla dopp,ja,ja inte ska vi ha pool-aldrig mer skulle jag vilja säga.
Sedan är jag inte alls nöjd över nya blogg.se det blir så konstigt i meningarna då jag skriver och kan inte alls med sidan,så ni får ha överseende,jag lär mig så småningom.
 
Mer roligt.......Yes,vi har bokat en utlands resa,nästa sommar,det gäller att vara ute i tid,fler tänkte samma tanke.
Något VARMT att se fram emot.
Ha en underbar dag:)
 
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Ja , det var roliga nyheter . Grattis igen till den nya familjemedlemmen .
    Vad kul att ha en resa att se fram emot .
    Haha....ler när jag läser din poolberättelse :)
    Ha en fin dag
    Kram ♥

    2012-08-28 | 10:24:59
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • mickis säger:

    Grattis till barnbarnet mormor :-)

    det blev inte så lyckat med poolen, men nästa år kanske det blir varmare....

    ha en fin dag!
    Kram

    2012-08-28 | 10:47:03
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: