Norrskensnjutning

Gott & Blandat

Kategori: Allmänt



Hej bloggisar!!!

Redan Söndag och helgen börjar att lida mot sitt slut.Snart är det dax att ta tag i mera julbak och godistillverkning.I går kväll ringde min dotter och frågade om jag hade hunnit att göra knäck?-Det hade jag inte...hon hade sett ett tv.program där det gjordes julgodis för fulla muggar och givetvis blev den gravida dottern knäcksugen.
Tydligen skickade hon sin "gubbe" att inhandla ingredienser och kokade ihop en knäck smet,haa...ha..så är det att vara gravid,blir man sugen på någonting måste man bara ha det!!!

Vi pratade om att göra vit ischoklad oxå i år,jag tycker att vit choklad är gott,man kan ju göra både och.
Jul the är ju en annan lätt sak att göra själv och i en söt burk med band omkring blir det en perfekt present,eller kakor.
Ser ni det gamla degtråget där lussebulls degen ligger i?sååå fint....

Lånade bilder.

I går hade vi en supermysig dag ute i snön med barn och barnbarn.Det blev många turers skottning för mannen,så nu har vi lejt en traktor som ska ta hand om skottningen hela vintern så att jag bara behöver skotta framför broarna.

Jag och sonen blev så sugen igår på att ta fram julgranen och pynta den,sagt och gjort,den åkte fram,jag kände att jag var trött och plötsligt blev jag yr och illamående.
Ibland blir jag så frustrerad över att man ofta inte har orken att göra saker eller ens påbörja.Jag vilade en stund,och sonen klädde granen som blev så fin.

Vi landade efter(sen) middag i soffan med en film,lugnt och skönt!

Nu ska jag ta tag i dagen och ni får ha en underbar Söndag.Kram på er!

Kommentarer

  • mickis säger:

    mysigt med snö.... men mycket jobb såklart...

    Jag ska göra knäck en dag i veckan. Det är ju tradition & gott är det oxå. Förr när barnen var små gjorde jag mycket godis & sånt men det är ju inte riktigt lika kul när de är ghelt ointresserade av allt utom att ÄTA ;-)



    Förstår den gravida dottern & minns själv hur jag tvingade maken att cykla iväg & köpa det ena & det andra jag var sugen på.. ;-) men sista barnet åt jag 1 majskolv om dagen & noblesse ;-)



    Ha en finfin dag!

    Kram

    2011-12-11 | 13:08:15
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com
  • Maria säger:

    Låter bra det där med traktorn . Här har vi också mycket snö nu . -17 grader . Tur min man har snöslunga till all snö .

    Tänk om man kunde göra såna där vackra godisar ;)

    2011-12-11 | 21:52:01
  • Maria säger:

    Låter bra det där med traktorn . Här har vi också mycket snö nu . -17 grader . Tur min man har snöslunga till all snö .

    Tänk om man kunde göra såna där vackra godisar ;)

    Kram ♥

    2011-12-11 | 21:53:14
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: