Norrskensnjutning

Lucia & Julgodis

Kategori: Allmänt

Glad Lucia!!

I morse så fick min son vakna till en "skön"sjungande mamma,haaa....ha....Jag hade dukat på en bricka lussebullar,must och ljus och med glitter i håret fick sonen vakna till sång.

"-Men mamma",det var sonens första ord i arla morgonstund.

Jag ville ha glittret på mig på huvudet men i ett obevakat ögonblick gömdes det bort så jag fick skjutsa pojken till skolan utan"bling,bling"-skäms han redan över mig???

Sedan hämtade jag upp barnbarnet och skjutsade honom till förskolan,som idag var klädd som pepparkaka.

Tack och lov så kom vår beställda traktor på morgonen, för ute är det plus grader och snön väger ton,och det räckte mer än väl att skotta framför broarna.
Promenaden med Cleo blev mer än blöt,det öste ner och igår eldade vi i kaminen för att det var kallt,vilka kontraster.

Nu ska jag ta och fixa lite julgodis,och även här är det prioriteringar,det blir knäck,ischoklad och kola,kanske ska jag försöka mig på tryffeln på bild med vit choklad runtom,den såg sååå god ut.

Lånade bilder.

Kram på er och ha en härlig Luciadag <3

Ps! Lucia betyder lux=ljus.

Kommentarer

  • mickis säger:

    Vilket härligt uppvaknande :-)

    Ja jag kan verkligen inte förstå att barnen/ungdomarna kan skämmas över oss mammor & pappor.. Vi som är så enkla & spontana hahahaha



    Hoppas det går bra med julgodiset. Jag gjorde microknäck igår, lätt som en plätt. receptet finns i min blogg om du vill testa i micron.. fast det kanske du redan gör... Jag tror jag ska satsa på att göra ngn fudge innan jul...



    Ha en riktigt mysig lucia :-)

    Kram

    2011-12-13 | 11:50:42
    Bloggadress: http://mermickis.blogspot.com
  • Maria säger:

    Här hade vi inget lux när jag klev upp . Strömavbrott .

    Min dotter skäms över oss ibland . Men hon är ju 14 år ;) Bl.a skäms hon för att det gnisslar från mina skosulor ( träningsskorna ).

    Jag brukar inte göra julgodis . Ibland har jag gjort knäck i micron som du beskriver .

    Kram ♥

    2011-12-13 | 21:44:06
    Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
  • jejje säger:

    kul att du lussat för sonen:))mums för julgodis,jag ska göra kola nån dag/kramar jejje

    2011-12-13 | 21:57:55
    Bloggadress: http://livetpastorholmen.blogspot.com
  • Marias Hörna - Njut av Livet ♥ säger:

    Hej, vad kul att du släppte en kommentar hos mig så jag hittade din mysiga blogg. Önskar dig en skön dag. För nu skall jag gå och lägga mig...Kram Maria

    2011-12-13 | 22:24:56
    Bloggadress: http://mariashrna.blogspot.com/
  • Emilia - Mamma till Elian säger:

    haha ;) du var säkert söt i glittret!

    2011-12-15 | 09:09:20

Kommentera inlägget här: