Norrskensnjutning

Ditt och Datt

Kategori: Allmänt

Natten som vi övernattade vid Höga kusten bron,då vi for på semester,var väldigt regnig och sådan åska som det gick den kvällen och natten har jag aldrig varit med om.
Det var riktigt otäckt med rejäla blixtrar och sedan kom smällen.
Den är väldigt mäktig den bron och vackert landskap runtomkring.

Att det regnar idag här i Piteå är ju hur trist som helst,igår höll vi på att smälta bort på Nolia av värmen,men skööönt var det ändå.Vi träffade många bekanta från Jokkmokk,och barnen fick lite inhandlat.Vi tittade in i dom flesta husvagnar och husbilar,kollade vattenskotrar och snöskotrar.Själv skulle jag vilja gå igen för att besöka tälten och allt där,men det har ju bara börjat så det ska hinnas med sen i veckan.
Brorsan och hans tjej har hunnit förbi i morse,alltid kul att träffas,det blir inte så ofta sedan han flyttade.
Lilleman roar sig med att bygga koja och vi ska ta oss an hunden med en hundtvätt och kloklippning.Tur att vi har hunnit grilla i helgen och vi har verkligen suttit ute för intag av mat.Mysigt......
Im.börjar min man att jobba,så var den semestern över,lilleman har sommarlov än ett tag sedan är det hans tur att börja sista året på dagis,och ett nytt ställe.Ungdomaran har två veckor kvar att vända på dygnet,jag brukar säga att dom lever som fladdermössen.Vaken om natten och sover på dan!

Undrar över om min dotter och hennes familj är tillbaka  i Uppsala från Stockholm?som dom hunnit till igår.Ska ringa och höra,så njut dagen och gör det som blivit ogjort eller gör ingenting!

Ha en skööön Söndag,kramar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: