Norrskensnjutning

Frukt och Bär

Kategori: Allmänt

Vart vi än har bott så har jag alltid haft äppelträd,har dom varit för stora så har dom blivit kvar och nya har inhandlats,eftersom vi flyttat.Annars har jag grävt upp dom och tagit med dom i flytten.Jag tycker dom är så fina och det är roligt för barnen och för en själv att skörda dess frukt på höstkanten.När dom står där i full blom är det så underbart vackert att se på.
Vi har även här två äppelträd,det är olika sorter ett med röda äpplen och ett med gröna.Ena trädet har tyvärr farit illa av allt upplastning av snö i vinter så det ser lite tanigt ut där det sticker upp ur snön,ska försöka beskära till det i vår.Ovan på bilden kan ni se en fin bordsdekoration man enkelt kan fixa till,med just äpplen.

Blåbär,dessa underbart goda bär.När jag var liten plockade jag alltid nere i vår trädgård,där det även var skog,blåbär i en mugg så det räckte till så att mamma gjorde mig blåbärsgröt,mumsigt.Nu är bären PÅ gröten varje morgon,osockrade.Himlars gott!!

Nu måste jag ut i solen med fyrbenta trollet.

Kramisar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: