Norrskensnjutning

Baka,baka liten kaka.....

Kategori: Allmänt

Och skjuts in i ugnen.Härhemma älska vi att baka,men det tar fort slut- så det gäller att vara framme!!När jag ska baka storbak brukar jag och min bror hjälpas åt för det blir för jobbigt för min nacke och rygg.Han är ju utbildad bagare/konditor och kan en hel del,men nu i adventstider blir det självklart lussebullar och annat gott.Nu jobbar han med annat i Stockholm så i år blir det mamma,dotter storbak,kul det med!    Njut dagen./Ulrika.  Och skjuts in i ugnen.
Härhemma älskar vi att baka,men det gäller att hinna med att få smaka,det går fort åt.När jag ska baka storbak så brukar jag och min bror hjälpas åt, det blir så jobbigt för min nacke och rygg,och det känns skönt att få hjälp!Han är utbildad konditor/bagare och kan ett och annat men jobbar nu i Stockholm så i år blir det lussebak för mor och dotter,lika kul det!
Kladdkaka slänger man ju snabbt ihop och är en återkommande favorit,likaså en enkel sockerkaka,muffins,det är ju så gott då det är nybakat.Mumsfilibabba.....

Njut dagen./Ulrika.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: