Norrskensnjutning

Dukning

Kategori: Allmänt

Jag älskar att duka fint,till vardags har jag alltid servetter,ljus tex.det förgyller en tråkig vardag.Nu längtar jag till nyår,vi ska vara ett stort gäng och då blir det att duka fint,det är alltid extra kul att duka till fest.Det blir vitt och silver tema till nyårsdukningen.

I sommar ordnade vi ett stort bröllp på ca.80 gäster då jag även dukade borden,bröllopet gick i färgerna rosa,vitt, silver,lite lila(alltid då jag är inblandad-favvo färgen)och givetvis i sommarens alla färger i blommor och blad.Blev väldigt lyckat och omtyckt.Ett tips då man ska duka finare är att alltid tänka färg eller tema på dukningen,det underlättar.Man kan ta vad man har hemma och som jag ska göra till nyår när vi blir så många,det är att köpa plastglas på fot,funkar alldeles utmärkt.Så även plasttallrikar, om man inte har porslin så det räcker,man kan ta blickarna från dom om man dukar runtomkring snyggt,fint,häftigt eller vad man tänkt sig.Inte att förglömma ljus,långa som korta,även på sommaren,det gör det alltid mysigt.

Kramar Ulrika.

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Du är så duktig och kunnig när det gäller inreding. Tänk om man själv hade en liten smula av din kunnighet , det vore gode Lovely!!!:)Vi ska äta middag med vänner på nyår men sen ska vi gå hem för vi ska få ha vårat barnbarn då.Emilia ska till en gammal vän på fest!! Vi ses , KRAM!!!!

    2009-12-29 | 17:02:58

Kommentera inlägget här: